Coronallacs: Trasa trekkingowa dookoła Andory

2023-08-15

W sierpniu ukończyłem najdłuższą w moim życiu pieszą trasę turystyczną: Coronallacs w Andorze. Trasa biegnie dookoła kraju i łączy wszystkie cztery schroniska górskie. Podzielona jest na pięć etapów o łącznej długości 100 km, z ponad 6000 m przewyższenia. Na trasie znajduje się 20 górskich jezior i niezliczone przełęcze.

Weekendowy wyjazd rowerowy na Minorkę

2023-05-29

Środa wieczorem, port w Barcelonie. Jesteśmy gotowi na dziesięciogodzinną podróż promem. Po zostawieniu rowerów, próbujemy wygodnie się ułożyć w fotelach i złapać trochę snu. Przed nami cztery dni na Minorce. Według prognozy pogody będą one bardzo wietrzne, pochmurne i deszczowe.

Camí de Ronda. Dwudniowa piesza wędrówka wzdłuż Costa Brava

2023-04-16

Camí de Ronda to jeden z popularnych szlaków pieszych w Katalonii. Najbardziej klasyczna wersja podąża (częściowo) za GR 92 i prowadzi wzdłuż wybrzeża Costa Brava, zaczynając się w Begur i kończąc w Sant Feliu de Guíxols. W kwietniowy weekend przeszliśmy z Jolą dwudniowy odcinek o długości 32 km.

Rowerami nad Adriatyk: z Budapesztu do Triestu

2022-09-15

W tym roku wybrałem się na pierwszą dłuższą wyprawę rowerową. Wraz z Anią i Kajtkiem pojechaliśmy z Budapesztu, przez Balaton, Őrség, Maribor, Bled i Postojną do Triestu. Po drodze przejechaliśmy 700 km (w większości trzymając się EuroVelo), wspięliśmy się 5500m w pionie i odwiedziliśmy 4 kraje.

Północ Hiszpanii: Asturia, Kantabria i Kraj Basków

2022-08-31

Sierpień jest najgorętszym miesiącem w Barcelonie, więc w tym roku postanowiliśmy uciec na północ Hiszpanii, gdzie pogoda jest łagodniejsza, trawa bardziej zielona, a deszcz pada nawet w sierpniu.

Madera. Wyspa wiecznej wiosny

2021-12-15

Madera zainteresowała mnie, kiedy planowaliśmy naszą żeglarską przygodę. Przyciągała uwagę soczystą zielenią, pięknymi widokami i wiosenną pogodą. Krótka wizyta na Azorach tylko zaostrzyła apetyt na Makronezję. Po zakończeniu żeglarskiej przygody, Madera pozostała na liście miejsc, które na pewno chciałbym zobaczyć.

Jesień i zima w polskich górach

2021-01-24

Po zakończeniu rocznego rejsu na pokładzie s/y Moonshine wróciłem na kilka miesięcy do Polski. Ostatni raz tak długi czas w domu spędziłem ponad cztery lata wcześniej - zanim przeprowadziłem się do Holandii. Po czterech latach tęskniłem nie tylko za rodziną i przyjaciółmi, ale także za polskimi górami.

Gap Year. Część 3: Koronawirus i żeglowanie po Morzu Śródziemnym

2020-12-10

W poprzednich dwóch postach opisałem początki wspaniałej przygody, którą rozpocząłem w 2019 roku. Dzisiaj zapraszam do przeczytania ostatniej, trzeciej części mojej historii. W marcu wpłynęliśmy na Morze Śródziemne. Woda ocieplała się z dnia na dzień, pogoda robiła się coraz bardziej przyjemna. I właśnie wtedy złapał nas koronawirus.

Gap Year. Część 2: z Francji na Morze Śródziemne

2020-10-20

Zapraszam do drugiej części relacji z mojego 'gap year'. Po przygodach opisanych w poprzednim wpisie nadszedł czas na opuszczenie Francji, przekroczenie Zatoki Biskajskiej i żeglugę po Oceanie Atlantyckim aż do Morza Śródziemnego.

Gap Year. Część 1: Na żaglach z Anglii do Francji

2019-11-11

We wrześniu 2019 roku wraz z grupą znajomych postanowiliśmy zrobić sobie rok przerwy od pracy i osiadłego trybu życia. Kupiliśmy jedenastometrowy jacht żaglowy, wyremontowaliśmy go i zaadaptowaliśmy do życia na pokładzie. To jest pierwszy wpis z serii artykułów o naszej przygodzie.

Pożegnanie z Holandią. 15 zdjęć z ostatnich trzech lat

2019-08-20

Już za kilka dni opuszczę Holandię, kraj w którym mieszkałem przez ostatnie trzy lata. Zabieram ze sobą mnóstwo wspomnień, wiele wspaniałych znajomości i oczywiście… setki zdjęć! W ramach pożegnania przeglądnąłem wybrałem spośród nich 15 ulubionych.

Patagonia. Podróż samochodem przez Argentynę i Chile

2019-04-02

Patagonia to jedno z miejsc, które chciałem zobaczyć od dawna. Niemalże codziennie widziałem w internecie zdjęcia pięknych krajobrazów, niepodobnych do niczego co znam. W tym roku w końcu miałem okazję przekonać się jak wyglądają na żywo.

Projekt 52. Jedno zdjęcie na każdy tydzień roku

2018-12-31

W 2018 roku podjąłem się najdłuższego jak do tej pory projektu fotograficznego: Projektu 52. W jego ramach każdego tygodnia wybierałem najlepsze zdjęcie krajobrazowe i publikowałem na moim Instagramie. Złożyły się one na kolekcję 52 zdjęć, które prezentuję poniżej wraz z opisami i wnioskami.

Jesień w belgijskich Ardenach

2018-10-22

W zeszłym tygodniu wybraliśmy się z Jolą na spontaniczną wycieczkę na południe Belgii, w Ardeny. Mieliśmy nadzieję zobaczyć piękną jesień w górach. Zaraz po pracy odebraliśmy samochód z wypożyczalni i już po kilku godzinach jazdy byliśmy w Bouillon.

Islandia. Po raz drugi

2018-09-29

W 2016 roku spełniłem swoje marzenie i poleciałem na Islandię, gdzie przez 7 dni jeździłem autostopem, biwakowałem w pięknych miejscach i fotografowałem niezwykłe krajobrazy. Od tamtego czasu miałem ogromną ochotę wrócić i w tym roku namówiłem Jolę i Wojtka na wspólny wyjazd.

Wyspy Kanaryjskie: Teneryfa

2018-09-09

Wrzesień jest wspaniałym miesiącem na podróżowanie. Chociaż w większości europejskich destynacji jest już delikatnie po sezonie, to pogoda wciąż jest świetna. W tym roku zdecydowaliśmy się z Jolą na zwiedzanie Teneryfy na Wyspach Kanaryjskich. Po spędzeniu tam kilku dni mogę zdecydowanie powiedzieć, że jest to raj dla fotografa krajobrazu.

Portugalia z południa na północ

2018-05-15

W długi weekend majowy wybraliśmy się z Jolą do słonecznej Portugalii. Pozwoliło nam to poznać (choć dość pobieżnie) ten piękny kraj, który od zawsze chcieliśmy zobaczyć, a do tego mieliśmy okazje odwiedzić studiujących w Lizbonie i Coimbrze znajomych. Po tym wyjeździe nie mam wątpliwości, że to jedno z najpiękniejszych miejsc jakie kiedykolwiek widziałem!

Wakacje w Tajlandii

2017-11-29

Po 16 godzinach lotu, 10 tys. km w powietrzu i 30 stopniach różnicy temperatur wylądowaliśmy w Tajlandii. Przez dwa tygodnie zwiedziliśmy północ, centrum i południe kraju, odpoczywając i fotografując.

Rok w Holandii: fotograficzne podsumowanie

2017-10-08

Niedawno minął rok od momentu kiedy przeprowadziłem się do kraju Rembrandta. Przeglądnąłem więc dysk w poszukiwaniu zdjęć, którymi mógłbym się z tej okazji podzielić. Zapraszam do obejrzenia kilku klasycznych holenderskich kadrów - od wiatraków, przez tulipany, po kanały Amsterdamu - a także kilku mniej oczywistych.

Podsumowanie roku 2016

2016-12-31

Rok 2016 dobiega końca. Dla mnie był niewątpliwie ciekawy. Wiele zmian, kilka spełnionych marzeń i nowe wyzwania. Zapraszam do obejrzenia krótkiego podsumowania mojego fotograficznego roku.

Autostopem przez Islandię

2016-09-30

„Stopem po Islandii pod koniec września? Jesteście szaleni!” skomentował pierwszy kierowca, który nas podwoził. A jednak udało się – w 7 dni przejechaliśmy z 28 kierowcami ponad 1150 km i przekonaliśmy się, że Islandia jest tak piękna (a równocześnie tak nieobliczalna), jak ją opisują.

Malta i Gozo w lutym

2016-02-28

Miejsce ślubu Daenerys i Khala Drogo, Wielki Sept Baelora, Pentos i Królewska Przystań. Trudno uwierzyć, że te wszystkie ujęcia do serialu 'Gra o Tron' kręcone były w kraju położonym na archipelagu wysp o łącznej powierzchni mniejszej od powierzchni Krakowa. Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć z Malty i Gozo.

Na żaglach przez Hiszpanię, Gibraltar i Maroko

2015-11-17

5400 km samolotem, 1300 km samochodem, 250 Mm żaglówką, 600 km pociągami, kilka przejazdów taksówką i dziesiątki kilometrów piechotą. W ciągu 15 dni zahaczyliśmy o 5 krajów na dwóch kontynentach. Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć dokumentujących naszą przygodę.